Header Ads

Γεμιστά παραδοσιακά με ρύζι

Γεμιστά παραδοσιακά με ρύζι - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Ένα από τα πιο υγιεινά και νόστιμα, νηστίσιμα φαγητά, που μπορούμε να φτιάξουμε και αρέσει πολύ σε όλα τα παιδιά.
Τα ορφανά γεμιστά ή παραγεμιστά, όπως τα έλεγε η γιαγιά μου, είναι ίσως απ᾿ τα λίγα φαγητά που έχουν τόσο πολλούς φίλους.

Γεμιστά νηστίσιμα, χωρίς κιμά

Δείτε την διαδικασία στο βίντεο ή προχωρήστε παρακάτω για να διαβάσετε την συνταγή.



Υλικά

•    4 ώριμες ντομάτες
•    4 πιπεριές πράσινες
•    4 κολοκυθάκια
•    4 μελιτζάνες φλάσκες
•    18 κουτ. σούπας κοφτές ρύζι καρολίνα
•    3 κρεμμύδια ξερά
•    3 σκελίδες σκόρδο
•    1 ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένο
•    λίγο δυόσμο
•    1 - 2 πατάτες, κυδωνάτες
•    1 φλυτζ. τσαγιού ελαιόλαδο
•    1 κουτ. σούπας κοφτή ντοματοπελτέ
•    ¼ κουτ. γλυκού ζάχαρη
•    αλάτι - φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Εκτέλεση

Πλένουμε όλα τα λαχανικά και τα τοποθετούμε με τη σειρά σ᾿ ένα μεγάλο ταψί.
Κόβουμε μία φέτα απ’ την κάθε ντομάτα (καπάκι), προσέχοντας να μείνει ενωμένη, δεν την χωρίζουμε τελείως και μ᾿ ένα κουτάλι αδειάζουμε την ψίχα της. Προσέχουμε ν’ αφήσουμε λίγη σάρκα στη φλούδα ώστε να μην ανοίξουν μετά.
Έπειτα κόβουμε μία φέτα απ’ το πάνω μέρος κάθε πιπεριάς, αφαιρούμε τα σποράκια και κρατάμε το λευκό μέρος τους.
Συνεχίζουμε με τα κολοκύθια και τις μελιτζάνες, κόβοντας από μια λεπτή φέτα, κατά μήκος και με την βοήθεια ενός μαχαιριού, σκάβουμε και αδειάζουμε, το εσωτερικό τους.
Γεμιστά παραδοσιακά με ρύζι - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Γεμιστά παραδοσιακά με ρύζι - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Τρίβουμε την ψίχα (το εσωτερικό) των λαχανικών μας σε χοντρό τρίφτη (ή σε πολυκόφτη), πολτοποιούμετα κρεμμύδια και τα σκόρδα και, μ' ένα μαχαίρι, ψιλοκόβουμε τον μαϊντανό και τον δυόσμο.
Στο μπολ που έχουμε τρίψει τα λαχανικά προσθέτουμε, το κρεμμύδι, το σκόρδο, τον μαϊντανό, τον δυόσμο, το ρύζι (αφού το πλύνουμε), τον πελτέ, τη ζάχαρη, το αλάτι, το πιπέρι, τα 2/3 από το λάδι και ανακατεύουμε.
Προσθέτουμε μέσα στις ντομάτες από μια πρέζα ζάχαρη και μ᾿ ένα κουτάλι, γεμίζουμε κάθε λαχανικό, χωρίς να το βγάλουμε απ᾿ το ταψί, μέχρι πιο κάτω από το χείλος, γιατί με το ψήσιμο θα φουσκώσει το ρύζι.
Γεμιστά παραδοσιακά με ρύζι - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Γεμιστά παραδοσιακά με ρύζι - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Βάζουμε τα καπάκια και μ' ένα κουταλάκι ρίχνουμε τη γέμιση που μας περίσσεψε στα κενά, ανάμεσα στα λαχανικά.
Καθαρίζουμε τις πατάτες, τις κόβουμε σε μικρά κομμάτια, τις τοποθετούμε στο ταψί ανάμεσα στα γεμιστά, περιχύνουμε με το  υπόλοιπο ελαιόλαδο που κρατήσαμε και αλατοπιπερώνουμε ελαφρά.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200°C, στις αντιστάσεις, για 1 ώρα και 30΄ περίπου, έως ότου ροδίσουν τα γεμιστά μας και μείνουν με το λάδι τους, χωρίς να βάλουμε καθόλου νερό, γιατί θα βγάλουν τα λαχανικά.

Αφήνουμε το φαγητό μας να σταθεί για μια ωρίτσα περίπου και το σερβίρουμε.

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το βίντεο.

Δείτε επίσης: Λαχανικά με ρύζι στο φούρνο ή γεμιστά αλλιώς

Δημοσίευση σχολίου

8 Σχόλια

  1. Καλημέρα. Εγω γεμιζω μονο πιπιριες κ.ντοματες.Σ ενα τηγανι τσιγαριζω το κρεμμυδι προσθετω φρεσκια ντοματα μπολικο μαιντανο δυοσμο ρυζι αλατι πιπερι κ.νερακι.οταν τελειωσω το γεμισμα βαζω απο πανω σε καθε γεμιστο :λαδι φρεσκια ντοματα κ.μαιδανο.δοκιμαστε το γινεται πεντανοστιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα έφτιαξα όπως ακριβώς τα λέει η συνταγή & το περίσσευμα της γέμισης στα κενά & έγιναν λουκούμι!! Έχω δοκιμάσει & άλλες συνταγές κατά καιρούς αλλά σ'αυτή θα μείνω!Τα πιο νόστιμα παραγεμιστά,όπως τα ήξερα & εγώ από μικρή στην Αμαλιάδα & σας ευχαριστώ που μου θυμήσατε αυτή την ονομασία γιατί την είχα ξεχάσει εδώ στην Αθήνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευγενία μου να είσαι καλά. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε το φαγητό.

      Διαγραφή
  3. Ο φούρνος μου έχει μόνο αντιστάσεις. Σε ποιο ράφι θα ψήσω τα γεμιστά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νάνση μου τα γεμιστά τα ψήνουμε στην προ τελευταία θέση του φούρνου ή εκεί που ψήνουμε όλα τα φαγητά μας.

      Διαγραφή
    2. Τα γεμιστά εδώ και χρόνια ήταν από τα φαγητά που δεν μου πετύχαιναν. Επιτέλους, όχι μόνο έγιναν τέλεια αλλά μοιάζουν πολύ με αυτά που έφτιαχνε η γιαγιούλα μου, από την οποία δυστυχώς δεν πρόλαβα να πάρω καμιά συνταγή. Αυτό γιατί ήμουν μικρή σε ηλικία και δεν είχα ακόμη κανένα ενδιαφέρον για τη μαγειρική. Ένα μεγάλο ευχαριστώ λοιπόν!

      Διαγραφή
    3. Νάνση μου χαίρομαι που η συνταγή μου σου θύμισε τα γεμιστά της γιαγιάς σου και λυπάμαι πολύ που δεν πρόλαβες να την ζήσεις αρκετά.

      Διαγραφή
  4. Μπορείτε να προσθέσετε και τριμμένο τυρί και μαύρες σταφίδες από πάνω. Γίνονται νοστιμότατα!!! Βέβαια, αυτό το κάνω μόνο με γεμιστές ντομάτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αν φτιάχνετε κι εσείς τη συνταγή, αλλά με άλλο τρόπο, γράψτε τι διαφορετικό κάνετε και ποια υλικά χρησιμοποιείτε.
Αν μαγειρέψετε τη συνταγή και θέλετε, θα χαρώ πολύ να μου γράψετε τα σχόλιά σας.
Για άμεση απάντηση σε απορίες, γράψτε μου μήνυμα στο Instagram.