Header Ads

Μύδια πιλάφι (μυδοπίλαφο)

Μύδια πιλάφι (μυδοπίλαφο) - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Για τους περισσότερους από μας, μύδια ίσον μυδοπίλαφο ή σαγανάκι.
Το μυδοπίλαφο λοιπόν, είναι ένα φαγάκι καταπληκτικό, πολύ εύκολο και γρήγορο, ότι πρέπει για κρασάκι και καλή παρέα.
Νηστίσιμο ή με φέτα, δοκιμάστε το και απολαύστε το, οπωσδήποτε!

Μυδοπίλαφο (μύδια πιλάφι)


Υλικά

•    500 γραμ. μύδια ψύχα
•    2 κρεμμύδια ψιλοκομμένα
•    3 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες
•    ½ φλυτζ. τσαγιού ελαιόλαδο
•    ½ ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένο
•    3 κουτ. σούπας άνηθο ψιλοκομμένο
•    2 μεγάλες ώριμες ντομάτες ξεφλουδισμένες, περασμένες στο μούλτι
•    1 κουτ. σούπας γεμάτη ντοματοπελτέ
•    ½ ποτήρι κρασιού κρασί
•    1 φλυτζ. τσαγιού νερό ζεστό
•    ρίγανη
•    αλάτι - φρεσκοτριμμένο πιπέρι
•    100 γραμ. φέτα (προαιρετικά)

   Για το πιλάφι

•    2½ κουτ. σούπας γεμάτες βούτυρο ή φυτίνη
•    4 φλυτζ. τσαγιού νερό, ή ζωμό λαχανικών
•    1½ φλυτζ. τσαγιού ρύζι για πιλάφι
•    αλάτι

Εκτέλεση

Βάζουμε το βούτυρο, σε μια κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά, κι όταν ζεσταθεί, ρίχνουμε το ρύζι και το σοτάρουμε, μέχρι να γυαλίσει καλά.
Στη συνέχεια, ρίχνουμε το νερό ή το ζωμό, το αλάτι, ανακατεύουμε, σκεπάζουμε την κατσαρόλα και σιγοβράζουμε το ρύζι, για 15' - 20' περίπου, μέχρι να πιει όλα τα υγρά του.
Αποσύρουμε από τη φωτιά, σκεπάζουμε την κατσαρόλα με καθαρή, βαμβακερή πετσέτα, βάζουμε από πάνω το καπάκι και το αφήνουμε να σταθεί για 5' - 10'.  (Αναλυτικές οδηγίες Εδώ)
Μύδια πιλάφι (μυδοπίλαφο) - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Μύδια πιλάφι (μυδοπίλαφο) - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Αν πάρουμε φρέσκα μύδια, τα πλένουμε πολύ καλά, τα ξύνουμε με προσοχή και με ένα μαχαιράκι, τραβάμε τις τριχούλες.
Σ᾿ ένα βαθύ, αντικολλητικό τηγάνι, βάζουμε τα μύδια με ένα ποτήρι νερό, τα σκεπάζουμε και τα βράζουμε για 5'.
Αν θέλουμε να τα χρησιμοποιήσουμε ολόκληρα, αντί για νερό, τα αχνίζουμε με κρασί.
Όσα μύδια δεν ανοίξουν, τα πετάμε.
Αν μας αρέσουν τα μύδια με το κέλυφος, συνεχίζουμε το μαγείρεμα όπως είναι, αλλιώς αφαιρούμε την ψύχα και πετάμε το κέλυφος.
Αν χρησιμοποιήσουμε μύδια κατεψυγμένα, αφού τα ξεπαγώσουμε, τα ξεπλένουμε πολύ καλά και τα βάζουμε σε μπολ, με δυο κουταλιές ξύδι και νερό που να τα σκεπάζει, για 10' με 15'.
Μύδια πιλάφι (μυδοπίλαφο) - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Μύδια πιλάφι (μυδοπίλαφο) - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Έπειτα τα ξεπλένουμε καλά και τα βάζουμε σε σουρωτήρι να στραγγίσουν.

Σ᾿ ένα βαθύ τηγάνι, σε μέτρια φωτιά, ζεσταίνουμε το λάδι και σοτάρουμε το σκόρδο με το κρεμμύδι, μέχρι να γίνουν διάφανα.
Σβήνουμε με το κρασί και όταν εξατμιστεί, προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά, εκτός από τα μύδια και τη φέτα.
Ανακατεύουμε, μισοσκεπάζουμε την κατσαρόλα και σιγοβράζουμε τη σάλτσα για 10' - 15', μέχρι να δέσει ελαφρά η σάλτσα.
Μύδια πιλάφι (μυδοπίλαφο) - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Μύδια πιλάφι (μυδοπίλαφο) - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Ρίχνουμε τα μύδια και τη φέτα (αν βάλουμε), ανακατεύουμε και βράζουμε για άλλα 5' περίπου, ανακατεύοντας άλλες δυο φορές.
Μύδια πιλάφι (μυδοπίλαφο) - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Μύδια πιλάφι (μυδοπίλαφο) - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Αποσύρουμε απ᾿ τη φωτιά, ρίχνουμε μέσα το ρύζι, ανακατεύουμε καλά και σερβίρουμε.

-- Αν το θέλουμε νηστίσιμο, παραλείπουμε τη φέτα, (εγώ το προτιμώ χωρίς).

 Δείτε επίσης: Πικάντικες γαρίδες νηστίσιμες ή με γιαούρτι

Δημοσίευση σχολίου

30 Σχόλια

  1. Μπράβο και ξανά μπράβο. Τα λόγια του άντρα μου ήταν και είναι καλοφαγάς. Ευχαριστώ πολύ, Αλεξάνδρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάντρα μου, χαίρομαι πολύ που σας άρεσε.

      Διαγραφή
    2. Θα ήθελα να με ενημερωσε σον αφορα τα μυδια χωρις κελυφος.
      Την ψυχα εφόσον την καθαριζω πολυ καλά παρατηρώ ότι σε μια πλευρά εχει συσσωρευμένο πόστο σακουλάκι με χορταρικά.Το καθαριζω αυτο;

      Διαγραφή
    3. Φίλη μου συγνώμη, αλλά δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς.

      Διαγραφή
  2. Έχω την εντύπωση πως είναι η καλύτερη συνταγή που έχω δει για μυδοπίλαφο.
    Δεν το έχω κάνει ποτέ, αλλά ποτέ δεν είναι αργά, έτσι;
    Μια ερώτηση μόνο.
    Επειδή θέλω να προχωρήσω τη γεύση παραπάνω, και επειδή τρελαίνομαι με τα καλαμάρια κονσέρβα σε φυσικό ζωμό, δε μπορώ να βάλω στη συνταγή και από αυτά;
    Και αν ναι, το ζουμί της κονσέρβας το πετάς ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στ' αλήθεια δεν ξέρω να σου πω. Αν τα φτιάξεις, πες μου πως έγιναν.

      Διαγραφή
  3. Κοριτσια τα μυδια ειναι νυστησιμα ετσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ξεκινώ και καλή μου επιτυχία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ή συνταγή μπορεί να γίνει και με διάφορα θαλασσινά και όχι μόνο με μύδια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα είμαι η Άννα. Εγώ έβαλα προς το τέλος και το χυμό από ένα λεμονί και έγινε τέλειο!(φέτα δεν έβαλα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου σημασία έχει να μας αρέσει το αποτέλεσμα. Τότε είναι όλα εντάξει.

      Διαγραφή
  7. Ευχαριστώ πολύ για την τέλεια συνταγή σου. Την εφτιαξα σήμερα και έμεινα πολύ ευχαριστημένη με το αποτέλεσμα, ήταν πεντανοστιμη!! Δεν αλλαξα τίποτα, μόνο προσθεσα λίγο μπούκοβο στο τέλος γιατί αρέσουν του άντρα μου τα καυτερά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. και αυτη η συνταγη παρα πολυ ωραια!ο αντρας μου, μου ειπε χιλιες φορες πολυ ωραιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μπραβο!συγχαρητηρια!η πιο νοστιμη και η πιο αναλυτικη,για μας που το φτιαχνουμε πρωτη φορα, συνταγη για μυδοπιλαφο που εχω βρει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εκπληκτικό!!! Το καλύτερο μυδοπυλαφο!! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εντάξει δεν εχω λόγια, πεντανόστιμο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Υπεροχο πραγματικά!Ο 8χρονος γιος μου ξετρελάθηκε!!!
    μόνο που προσθέσαμε λιγο φρεσκο κρεμμυδάκι χοντροκομμενο κ απογειώθηκε με ΜΠΟΥΚΟΒΟ!Πολύ ωραία συνταγή!απο εδώ και πέρα υποθέτω φανατικά την συνταγή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το καλύτερο που εχω φαει ποτέ! Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την εξαίσια συνταγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αν φτιάχνετε κι εσείς τη συνταγή, αλλά με άλλο τρόπο, γράψτε τι διαφορετικό κάνετε και ποια υλικά χρησιμοποιείτε.
Αν μαγειρέψετε τη συνταγή και θέλετε, θα χαρώ πολύ να μου γράψετε τα σχόλιά σας.
Για άμεση απάντηση σε απορίες, γράψτε μου μήνυμα στο Instagram.