Header Ads

Κυδώνι σε καραμελωμένο σιρόπι

Κυδώνι σε καραμελωμένο σιρόπι - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Αυτό το γλυκό, το έφτιαχνε η γιαγιά μου όταν ήμουν πολύ μικρή και κάθε φορά μου έλεγε, ότι ήταν συνταγή που την είχε φέρει από την Πόλη, η μαμά της, η προγιαγιά μου.
Συνήθιζε μάλιστα να μου το λέει με το Πολίτικο όνομά του, που είναι «αϊβά τατλισί».

Πρόκειται για ένα ξεχωριστό και πάρα πολύ νόστιμο γλυκό.

 

Κυδώνι καραμελωμένο σε σιρόπι


Υλικά

•      3 - 4 κυδώνια ώριμα
•      10 κουτ. σούπας ζάχαρη
•      2½ - 3 ποτήρια νερό
•      ½ λεμόνι (το χυμό του)
•      10 αμύγδαλα ασπρισμένα (προαιρετικά)
•      8 - 10 καρφάκια γαρύφαλλο

Εκτέλεση


Κυδώνι σε καραμελωμένο σιρόπι - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Κυδώνι σε καραμελωμένο σιρόπι - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Κόβουμε τα κυδώνια στα δύο, τα ξεφλουδίζουμε, τα πλένουμε και τα βάζουμε σε μπολ με νερό που να τα σκεπάζει.
Αφαιρούμε την καρδιά με τα κουκούτσια και το σκληρό που τα περιβάλλει και τα φυλάμε στην άκρη.
Ένα - ένα κυδώνι που κόβουμε, το βάζουμε σε νερό.
Κυδώνι σε καραμελωμένο σιρόπι - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Κυδώνι σε καραμελωμένο σιρόπι - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Έπειτα βάζουμε τα κυδώνια σε μια φαρδιά κατσαρόλα (πλασωτέ), τα πασπαλίζουμε με τη ζάχαρη και προσθέτουμε τα γαρύφαλλα, το χυμό λεμονιού, τα αμύγδαλα, τα κουκούτσια και το 1½ ποτήρι νερό σε μια άκρη.
Σκεπάζουμε την κατσαρόλα και βράζουμε σε πολύ χαμηλή φωτιά, (εγώ σε 9βαθμη κλίμακα τα έβρασα στο 2).
Κυδώνι σε καραμελωμένο σιρόπι - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Κυδώνι σε καραμελωμένο σιρόπι - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Κατά διαστήματα, ξεσκεπάζουμε την κατσαρόλα και ελέγχουμε αν έχει νερό. Αν χρειαστεί προσθέτουμε λίγο.
Μετά τα 30' γυρίζουμε τα κυδώνια από την άλλη μεριά, προσθέτουμε 1 ποτήρι νερό ακόμη και συνεχίζουμε το βράσιμο, για άλλα 30΄ λεπτά περίπου, μέχρι να μαλακώσουν,  να πάρουν ροζ χρώμα και να καραμελώσει ελαφρά το σιρόπι. 

Αφήνουμε τα κυδώνια να κρυώσουν, μέσα στην κατσαρόλα και τα σερβίρουμε περιχύνοντάς τα με το σιρόπι ή και με μια μπάλα παγωτό καϊμάκι.

-- Το σιρόπι έχει καραμελώσει, όταν είναι πηχτότερο από των γλυκών του κουταλιού, κι όταν το στάζουμε σχηματίζει λεπτή κλωστή.

-- Αν το σιρόπι μάς καραμελώσει πολύ, προσθέτουμε λίγο νεράκι ακόμη και το βάζουμε να πάρει άλλη μία βράση.


-- Αν μας αρέσουν τα ψιλοκομμένα γλυκά, μπορούμε να φτιάξουμε το κλασικό κυδώνι γλυκό του κουταλιού, αλλιώς μπορούμε να φτιάξουμε Κυδωνόπαστο ή Παστοκύδωνο.

Δημοσίευση σχολίου

9 Σχόλια

  1. είναι τελεια σινταγη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε τόσο χαμηλή φωτιά δεν κοκκινίζουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς είναι που θέλουμε να πετύχουμε, να πάρουν χρώμα. Συν του ότι, έτσι θα καραμελώσει κι η ζάχαρη,

      Διαγραφή
  3. όμορφη συνταγή.εγώ την φτιάχνω στον φούρνο,όχι μόνο με κυδώνια αλλά και με αχλάδια και μήλα, με ελάχιστο νερό,μπολικο χυμό λεμονιού και λιγο περισσότερη ζάχαρη εξ αιτιας του λεμονιού.Ενα -δυο φυλλα αρμπαρόριζα προσθέτουν άρωμα προαιρετικά.Δεν ξεφλουδίζω τα κυδώνια και τα βάζω σε λεμονόνερο όση ωρα χρειαζομαι να τα καθαρίσω όλα για να μην μαυρίζουν_Χαιρετισμούς Βασω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βάσω μου σ΄ ευχαριστώ, η διαδικασία που περιγράφεις, «ακούγεται» άκρως ενδιαφέρουσα και σίγουρα θα την δοκιμάσω κάποια στιγμή.

      Διαγραφή
  4. Μα τι υπέροχη συνταγή είναι αυτή!!!Πρώτη φορά επιχείρησα να φτιάξω μόνη μου κυδώνι γλυκό και βγήκε τόσο γλυκό τόσο νόστιμο και τα σιροπάκι μούρλια!!!
    Απλά ήθελα να ρωτήσω, επειδή ξέχαστηκα και πέταξα τα κουκούτσια μαζί με τις φλούδες σε τι ακριβώς βοηθάνε την συνταγή και επιπλέον πόσο μπορούμε να διατηρήσουμε το γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη μου σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Τα κουκούτσια μαζί με την καρδιά των κυδωνιών ή και τις φλούδες, τα βράζουμε μαζί γιατί περιέχουν πηκτίνη, (που είναι μια φυσική ζελατίνη), ώστε να δένει το γλυκό καλύτερα.

      Διαγραφή
    2. Η αλήθεια είναι ότι το σιρόπι μου βγήκε κάπως αραιό ..την επόμενη φορά λοιπόν θα βάλω και κουκούτσια και φλούδες.Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!!!

      Διαγραφή

Αν φτιάχνετε κι εσείς τη συνταγή, αλλά με άλλο τρόπο, γράψτε τι διαφορετικό κάνετε και ποια υλικά χρησιμοποιείτε.
Αν μαγειρέψετε τη συνταγή και θέλετε, θα χαρώ πολύ να μου γράψετε τα σχόλιά σας.
Για άμεση απάντηση σε απορίες, γράψτε μου μήνυμα στο Instagram.